A época da IIª República vista por Carlos Maside

<    >    
Ver presentación


A época da IIª República vista por Carlos Maside


Autor:   Rodríguez Losada, María Esther


Pintura galega. Edita Xunta de Galicia. Cons. Educación. Dirección Xeral de Política Lingüística. Pontevedra. 1989. 1ª edición. Ilustrador: Carlos Maside. 265 p. Tapa blanda con solapas ilustrada..


Medidas: 21 x 29,5 cm. Perfecto estado de conservación, exemplar sen signos de uso.   


24,00 €

VER DESCRICIóN +

      Precios con IVE engadido.


Descargar o Adobe PDF Reader aquí.

 

 

Ficha técnica:

   Código:

  02750

   REF:

  Cj42

   Título:

  A época da IIª República vista por Carlos Maside

  Autor:

  Rodríguez Losada, María Esther
            Ver listado de obras.

  Tema:  Pintura galega              ARTE

  Editorial:  Edita Xunta de Galicia. Cons. Educación

  Colección:  Dirección Xeral de Política Lingüística

  Lugar de edición:  Pontevedra

  Ano de edición:  1989

  Numero de edición:  1ª edición

  Ilustrador:  Ilustrador: Carlos Maside

  Número de páxinas:  265 p

  Encadernación:  Tapa blanda con solapas ilustrada.

  ISBN:

  Categoría:

  ARTE

  Descrición:

  Medidas: 21 x 29,5 cm. Perfecto estado de conservación, exemplar sen signos de uso.

  Peso.

  810 gramos

  Prezo (PVP) €:

24,00 €    ive enga.

  Ficha:

Carlos Maside:

A súa obra ten unha fonda raizame galega que, debido ao percorrido vital deste artista, conxugou co cubismo, o realismo máxico e o expresionismo, polo que rematou sendo unha importante referencia para as vangardas pictóricas galegas

É a figura aglutinadora dos renovadores, fortemente vinculado a personalidades que reivindican unha nova realidade política e social para Galiza, como Castelao ou Rafael Dieste. É quizais o máis internacional do grupo, chegando a celebrar exposicións en Europa e América. Na súa formación artística cabe destacar a estadía en París, cunha bolsa para ampliar estudos por dous anos, de onde recibiu o influxo de Cézanne, Van Gogh e Gauguin. Así , quixo introducir as novas vangardas descubertas na cidade do Sena pero sen perder a identidade galaica. Dese intento saen obras como Labregas comendo mazás (1927-1928).

Nas súas obras está moi presente a liña expresionista, especialmente naquelas onde os trazos se fan moi grosos e nos remiten á paleta triste e case monocroma característica do expresionismo alemán. No cadro Cabezudo podémolo apreciar ben. Como na maior parte dos renovadores, os temas relacionados coa muller teñen unha activa presenza, sobre todo a representación da muller campesiña, que quedou representada nas composicións Costureira, Cacharreira ou tamén en Parolando.

Pintor, debuxante e gravador, interésase pola estruturación volumétrica e a expresividade, moi na liña do primeiro expresionismo. Nos seus cadros ao óleo destacan os grupos de figuras humanas, fundamentalmente femininas, sorprendidas nos seus labores diarios, dotadas de inmobilidade, ensimesmadas, atemporais e inexpresivas. Recrea os ambientes das feiras, as paisaxes, o ambiente campesiño e a Galiza urbana. Nas súas composicións predominan as formas sólidas, feitas con trazos sumarios pero densa coloración, as figuras pesadas e fortes, concibidas como esculturas de granito e de formas redondeadas.

Nos anos de posguerra potenciou os efectos cromáticos e os efectos da luz, empregando tons máis puros, luminosos e intensos, achegándose a posturas fauvistas. Fronte á solidez anterior e trala lectura das obras de Kandinsky, incorpora un maior sentido xeométrico, comeza a desintegración formal das figuras e tamén a compoñer por medio de planos de intensa luminosidade e cromatismo.


                                                                                                                                                                                                                                                                                   
Subir